Jak budujesz swoją blogomarkę? wywiad z Nieidealnaanna

Home / BlogoMarka / Jak budujesz swoją blogomarkę? wywiad z Nieidealnaanna

Zapraszam na kolejny wpis z cyklu „Jak budujesz swoją blogomarkę?”. Bohaterką tego wpisu jest Anna Chomiak znana w blogosferze jako Nieidealnaanna.

Autentyczna, naturalna i szczera. Pisze o rodzicielstwie, podróżach, rozterkach i wyzwaniach bliskich każdej kobiecie. Motywuje, rozbawia i wspiera. Wyróżniona nie tylko przez swoich czytelników, ale także w ostatnim rankingu najbardziej wpływowych blogerów. Jak Nieidealnaanna buduje (nie)idealną, blogową markę, co jest ważne w rozwoju bloga oraz na co warto stawiać, aby nieustannie iść do przodu? 🙂


Klaudia (BlogoMarka): Ania, kiedy patrzysz na swoją blogową drogę, jakie pamiętasz przełomowe momenty? Jakie sytuacje lub wydarzenia miały największy wpływ na rozwój bloga i Ciebie jako blogerki?

Nieidealnaanna: Takich momentów było kilka. Pierwsza istotna rzecz, to wzięcie udziału w akcji społecznej Kobbieciarni „Macierzyństwo bez retuszu”. Mój tekst o tym jak pokonałam demony i kompleksy dzięki miłości męża i akceptacji dzieci okazała się hitem. Miał bardzo wiele odsłon, dostałam masę prywatnych wiadomości ze wzruszającymi historiami moich czytelniczek. Potem kilkakrotnie wzbudzałam emocje w czytelnikach, m.in. pisząc o tym jak poradziłam sobie ze śmiercią mamy, opisując moje zmagania z chorobą Hashimoto.

Wywołałam również lawinę komentarzy pod moim postem na Facebooku, traktującym o tym jak widzę rolę matki, żony, kobiety na co dzień. Doczekałam się nawet artykułu na Onecie na ten temat. Ostatnio mój tekst o sprzątaniu po psach, znalazł się na głównej stronie Wykopu. To wszystko pokazuje, że moi czytelnicy są bardzo zwartą grupą, która potrzebuje poruszania tematów społecznych. Według mnie pisanie o tym co mnie interesuje, autentycznie bez koloryzowania jest kluczowe w całym moim blogowaniu.

K: Jakie są Twoje trzy sposoby na budowanie blogomarki? 

N: Trzy rzeczy? Systematyczność, konsekwencja, budowanie relacji. Systematyczność to pierwsza i najważniejsza sprawa w przypadku budowania swojej marki. Wyrobienie w sobie nawyku systematycznej publikacji, pozwala być cały czas w świadomości czytelników.

Konsekwencja, czyli realizowanie krok po kroku swoich założeń, mimo tego że czasami bardzo długo czeka się na efekty lub oczekiwane zyski są mniejsze niż początkowo zakładałam.

Budowanie relacji, to po prostu stała obecność w social media. Reagowanie na bieżąco na komentarze, odpisywanie na wiadomości, pokazywanie swojego życia od kuchni i sprawienie, że moi odbiorcy czują się ważni. Te trzy rzeczy to coś, co pozwala mi zbudować silną markę, mimo że sam proces trwa długo i nie jest usłany różami.

K: Jeśli miałabyś opisać Nieidealnaanna w 3 słowach – jakie byłby to słowa? 

N: Empatyczna, autentyczna, zdeterminowana.

K: Pojawiłaś się w ostatnim rankingu Jasona Hunta. Co to dla Ciebie znaczy?

Jest to dla mnie ogromne wyróżnienie. Spełniło się kolejne marzenie związane z blogowaniem. Miło jest znaleźć się w gronie najlepszych. To dla mnie sygnał, że moja praca jest doceniana. Potrzebowałam tego, żeby poczuć, ze to co robię ma sens i jestem na dobrej drodze do odniesienie spektakularnego sukcesu. Wyróżnienie u Jasona Hunta odbieram jako zielone światłom do dalszego rozwoju i budowania marki, oraz jako motywację do bycia jeszcze lepszą.

 

K: Co jest obecnie Twoim największym wyzwaniem blogowym i jak sobie z nim radzisz? 

N: Największe wyzwanie blogowe to w dalszym razie zbudowanie silnej i dużej społeczności na blogu. W obecnych czasach, kiedy social media zmieniają się z dnia na dzień nie jest łatwo budować trwałą, zaangażowaną społeczność. Zauważyłam, ze wiele osób porzuca blog na rzecz rozwoju Facebooku lub Instagrama. Moim wyzwaniem, jest w dalszym razie panowanie nad równoczesnym rozwojem bloga i wspomagających go kanałów. Z tyłu głowy mam taką myśl: „przystosuj się, albo giń”.

Która ze wskazówek Anii jest dla Ciebie najcenniejsza? A Ty, jak budujesz swoją blogomarkę?

 

Na łamach bloga Nieidealnaanna możesz przeczytać także mój gościnny wpis pt: „Blogomarka – jak i dlaczego budować silną markę bloga?”

 

 

_______________________________________________

Chcesz więcej inspiracji i wiedzy? Czytaj także:

Jak budujesz swoją blogową markę? Ashplumplum
Jak budujesz swoją blogową markę? Tabayka.pl
Jak budujesz swoją blogową markę? Socjopatka
Jak stworzyć ofertę reklamową bloga? 10 wskazówek
Jak pisać ciekawe recenzje produktów?

Chcesz rozwijać swojego bloga? Dołącz do grupy BlogoMarki na Facebooku. 

  • To ja tylko dodam, że Anna po prostu jest sobą we wszystkim co robi, jest prawdziwa i to czuć. Przy tym jako jedna z bardzo niewielu blogerek potrafi owinąć dynamit w słowa, doprawić nitrogliceryną i podrzucić czytelnikowi, wszystko w ramach rozrywki 😉

    • Chyba sobie to wydrukuje i zawiesze nad nieidealnym biurkiem. W chwilach zwatpienia, przypomne sobie te slowa. Dziskuje Pawel, zrobiles mi dzien <3